Sklep internetowy nie oddaje pieniędzy za zwrócony towar?
Coraz więcej naszych klientów zwraca się do nas z pytaniem, co mogą zrobić, gdy odstąpili od umowy sprzedaży zawieranej na odległość, odesłali towar, a sklep internetowy nie oddaje pieniędzy, pomimo upływu 14 dni. Warto wiedzieć, co możesz zrobić w takim przypadku.
Pamiętaj o tym, że sprzedawca ma 14 dni (kalendarzowych!) od dnia otrzymania oświadczenia, by zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności (w tym również koszty dostawy). Co zrobić, gdy pieniądze nie pojawią się na Twoim koncie pomimo upływu tego terminu? Nie spisuj tych pieniędzy na straty, bo możesz je odzyskać. Musisz jednak wykazać się aktywnością i albo osobiście, albo za pośrednictwem profesjonalnego pełnomocnika, skierować przedsądowe wezwanie do zapłaty i później, w przypadku dalszego braku zwrotu środków, pozew o zapłatę przelanych sprzedawcy kwot.
Zamknięcie sklepów ORSAY w Polsce a problemy klientów
W social media toczy się dyskusja o braku zwrotu pieniędzy za odesłany towar zamówiony w sklepie internetowym ORSAY. Zawiedzione klientki oczekują na pieniądze od kilku miesięcy i mają coraz większe obawy, czy kiedykolwiek je odzyskają. Coraz częściej przeczytać też można wypowiedzi, że nie ma sensu wzywać sprzedawcy do zwrotu, bo ogłosił on już swoją upadłość. Niesłusznie!
Swoje roszczenia kieruj do ORDIPOL SP. Z O.O.
ORDIPOL sp. z o.o., do której należy marka ORSAY jest stroną umowy zawartej z Tobą przez Internet. Wbrew temu co twierdzą niektórzy spółka ta nie znajduje się ani w upadłości, ani w restrukturyzacji. By odzyskać pieniądze musisz wezwać sprzedawcę do zapłaty i następnie, w razie bezskuteczności wezwania, skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Możesz złożyć pozew w elektronicznym postępowaniu upominawczym- przez Internet. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić zgłoś się do nas!
Proces sądowy trwa, ale może się okazać, że tylko w ten sposób odzyskasz środki
Niestety co do zasady nie jest tak, że Sąd wyda nakaz zapłaty po tygodniu od dnia wniesienia pozwu. Czasami sprawy sądowe mogą trwać kilka miesięcy, a nawet lat. Niemniej jednak, gdy już otrzymasz nakaz zapłaty będziesz uprawniona do wszczęcia przeciwko sprzedawcy postępowania egzekucyjnego, w toku którego komornik odzyska wpłacone przez Ciebie środki.
Co musisz mieć, by skierować sprawę do Sądu?
Dla sądu najważniejsze są dowody. Potrzebujesz wszystkiego, co jest związane z dokonaną przez Ciebie transakcją, tj. potwierdzenia przelewu, maili i, co najistotniejsze, faktury VAT. W pozwie należy wnosić o zasądzenie od pozwanej firmy kosztów postępowania.
Warto swój problem zgłosić również do miejskiego rzecznika konsumentów. Możliwe, że jego interwencja akurat w Twojej sprawie okaże się skuteczna.
Jeżeli nie wiesz co zrobić a chciałabyś odzyskać pieniądze zgłoś się do konsument-wygrywa.pl Pomagamy konsumentom od lat!